Adrien is going to die. The illness that has been haunting him for so long is coming to the surface and he can no longer hide it from his friends. The void his absence will create is looming on the horizon, especially for his close younger pal Gabriel Deshayes, for whom he has always been a role-model. Gabriel's life has been turned upside-down: having left Jenny after ten years of cohabitation, he has found himself a new lover and a steady job into the bargain. The void left by Adrien is gradually filled with everyday life and its banal concerns.