When Sweety Barrett loses his job at a travelling circus, he arrives in the port of Dockery looking for work; but his naive and simple nature makes him easy prey in this corrupt town of smugglers dominated by the vicious detective, Mannix Bone, and he is soon unwittingly used by the latter and his gang to do their dirty work. When Conor's father Leo is released from prison and resumes a vendetta with Bone, Sweety Barrett becomes an innocent party to a dangerous and unexpected spiral of events. Just when it seems that Bone is getting away with murder, Sweety exacts a spectacular revenge which transforms him into a redeeming hero for the whole town.