Fed up being treated like a toerag by her passengers and her boss, and one of the few women taxi-drivers in Buenos Aires, Soledad blazes a southward trail in her stolen cab. An accident at the point where the road peters out in Patagonia obliges her to seek help at the nearest village, where it doesn't take long for her to realise that the locals have been cut off from the real world for a bit too long. One of the main problems would seem to be the fact that their only contact with the outside world is the picture house at which they watch dated, speckled films shown in such a strange order that the whole thing has gone to their heads.