TERRY GILLIAM
Christmas of any year in the 20th century. A malevolent, contaminated society, with omnipresent machines and distrustful, repressive and tentacular bureaucracy made gangrenous by incompetence. Sam Lowry is a civil servant at the Ministry of Information with no purpose or punch, a cog in the system whose only way of escape are the nightly dreams in which he defies the Forces of Doom.