TERRY GILLIAM
Sports reporter Raoul Duke and his lawyer, Gonzo, head to Las Vegas where the former is to cover a motorbike race. More than a good story, he's looking for the true lifeblood of an American dream that's suffering one of its worst periods. His luggage comprises a case full to the hilt with an assortment of hallucinogenic drugs that could well have been stashed away by William S. Burroughs.