TERRY GILLIAM
Acerbic disc jockey Jack Lucas unintentionally prompts a listener with whom he has just had a phone conversation to go into a bar and mow down half of its customers with a shotgun. With his career in ruins, Jack is rescued from the brink of suicide by Parry, an ex-professor of medieval history who convinces Lucas he has been chosen for a sacred mission: to recover the Holy Grail.