Despite his position as a respected professional in the world of showbusiness, Mario is precipitated into the depths of depression by his wife's abandon and the onslaught of middle age. Throwing himself heart and soul into rehearsals for his upcoming film on tango, his quest for a dancing and acting cast takes him to Angelo, a mafioso cabaret owner who's looking for something to do with his money. Angelo's request that Mario audition his young, talented and beautiful dancer girlfriend, Elena, leads to a romance fraught with the danger of Angelo's determined refusal to lose the girl.