Just out of his teens, Julian has the mentality of a child. While the people at school treat him as if he were retarded, at home he is considered to be something of a dreamer. His father makes vain attempts at humour to calm the brotherly tension caused by the boy's 17-year-old brother Yannick's resolve to put him into a mental institution and his younger sister Marion's strong opposition to the idea, whereas Jeanne, the boy's mother, desperately tries to keep him out of a home by hiring a psychologist to give the whole family therapy sessions.