Bobby O'Grady lives in Charlestown's Boston neighbourhood where Monument Avenue has become the dividing line between the blue-collar neighbourhood and its newly "yuppified" quarter. Bobby and his best friend Mouse Murphy steal everything they can get their hands on and share the profits from their heists with old school chum Jackie O'Hara, better known as Jackie O. Celebrating a kind of Robin Hood sensibility, these guys justify their work as stealing from the rich and giving to the poor. When Bobby's cousin comes home from prison with downtown cop Hanlon hot on his heels, and secrets start coming to the surface, like the fact that Jackie O's girlfriend has been seeing Bobby on the sly, it looks like some old friendships might cease to exist.