It's Sunday and dusk-coloured rain is falling on Thessalonika. Alexander, a great author, is preparing to leave the house by the sea which has always been his home. He finds a letter from his wife, Anna, in which she speaks of a summer day some thirty years ago. Thus, Alexander embarks on a strange journey in which the past and the present are intertwined. Whilst chasing the fanciful words of his novels, he looks back over the happy times of his life. Times he wants to retrieve for one day... for eternity.