Four contemplative nuns who have been enclosed for more than twenty years, plan to escape from their secluded and rather decrepit convent. To succeed in their childish fancy of "beholding the natural world once again", they dig a tunnel which leads to an old crypt lying directly beneath the church confessional. In order to contrive their intrigue, the four truant nuns will have to side step the bickering contensions which have arisen within the walls of the convent between the modern young Prioress and the conventional and traditional Vice-Prioress.