This is a surreal triptych adapted by Trainspotting author Irvine Welsh from his own collection of short stories. The first part (The Granton Star Cause) is a black comedy of revenge, football and religion that come together in one explosive story. The second part (A Soft Touch) is a story of love and betrayal with a hero who is all too easily manipulated by those around him. The third (The Acid House) is a comedy about marriage, babies and an excess of chemical abuse.