Not only is Belfast Evening News satirical column author Dan Starkey a bit mouthier than most, he also drinks a lot and is up to his neck in a sinking marriage. Drunk again, he meets a pretty, up-front, young art student called Margaret and invites her to a party at his house where they are interrupted during a drunken kiss by his wife Patricia, who gives him 24 hours to get out. Allowing himself to be persuaded back to Margaret's place where they have sex on the couch, he notices a framed photo of an ex-IRA man who turns out to be one of her old boyfriends. The next day Margaret gives him a tape which will become a vital clue to her murder.