This is a film about birth, love and death among the peoples who live in the misty woods of the fascinating Talesh mountains. During winter, when the men turn the white show purple with the blood of the antilopes, a child is born. His mother tells him the story of the Spring, the mystery of the colour of the flowers and about love for his father. And the restless life of his father finds the peace of death in the cold winter.