Alex is a part-time construction worker and small-time criminal with nothing to show for his 33 years but a broken marriage, a guitar and his Trabbi, a make of car produced in what used to be the GDR. His life takes a turn for the better on meeting the attractive young Bosnian prostitute, Svetlana, who unfortunately ends up unnecessarily cluttering his life by asking him to marry her. A second prostitute, Ruth, seems to be the perfect woman - like Alex, she is lonely, simple and undemanding. But things get complicated the day he gets caught stealing.