Although he belongs to the fourth generation of a dynasty of Danish steelworks owners, Christoffer has chosen to leave the family business and open a restaurant in Stockholm, where he is happily married to Maria, a Swedish actress. But when his father commits suicide, his mother demands that he come home to take over as managing director of the company. Inheritance won Jury Award for Best Screenplay at the San Sebastian Festival in 2003.