A big party being thrown at Helge Klingenfeldt?s mansion for his 60th birthday has brought family and friends together around the patriarch and his loyal wife, Else. Helge asks his eldest son Christian to make a speech in remembrance of his twin sister Linda, who died a year ago. To everyone?s surprise, Christian accuses his father of having sexually abused both himself and his sister, giving the festivities an unexpected twist.