A young, recently widowed minister arrives to his new placement in a small Danish town where his predecessor had upset the locals. He enrols for an Italian nightclass where he meets a group of people to whom fate has dealt quite serious blows. As the course advances, they all find a new will to live and come to see their futures in a more optimistic light.