Life isn?t easy for 11-year-old Allan. His father regularly threatens to kill himself, his mother has given up, his older brother has moved out, his elder sister spends her nights on the couch with his father and the small family dairy store is lagging badly. His father lives for the times he gets to recite his famously eloquent eulogies and make mourners weep in chorus. Soon, Allan is lending a hand to make sure there are enough funerals to keep his father happy. The Art of Crying won the Youth Award at San Sebastian Festival in 2006.