After a separation of 30 years, Marianne feels the need to see her ex-husband, Johan, and heads for their old summer house. Johan?s son Henrik and his granddaughter Karin are also there. Although relations between father and son are tense, both are highly protective towards Karin. Not only that, but Anna, Henrik?s wife deceased two years previously, remains present in their lives. Marianne soon realizes that things are not as they should be. Saraband is the last film by the brilliant Ingmar Bergman, who died on 30th July 2007.