The first comedy from the humorist group Killinggänget, Four Shades of Brown employs a touch of black humour to tell four different stories about human behaviour, the heroes of which come over as absurd and caricatured: a recently deceased, well-dressed man meets his fate in the shape of a little wooden man; a father tries to teach his son the joys of animal cremation; a group of people meet in the hope of learning how to cook; and, finally, the funeral of a patriarch attended by his sons has strong oriental overtones.