Åmål is a quiet, boring Swedish village. Shy and withdrawn, Agnes is secretly in love with Elin, the most popular girl in school. It?s Agnes? birthday and none of her classmates come to her party, except for Elin and her sister Jessica, who decide to play a silly joke on her: Jessica dares Elin to kiss Agnes on the lips in exchange for 20 kronars. Although they leave in a fit of the giggles, Elin later returns to apologise.