María is a shy and introverted Argentine woman who lives in Barcelona. When her grandfather and last relation dies, she finds herself obliged to return to Indio Muerto, a remote village in the Argentine hinterlands. After a seemingly unending journey, María reaches the ranch. The desolate solitude of this place is further emphasized by the ceaseless wind and whirling clouds of dust. Unexpectedly, María decides to stay on.