The film narrates the story of Santinho, a young man who has been exalted to the position of a saint in a remote riverine community of the upper Amazonas state, after performing a "miracle" upon the suicide of his own mother. The film seeks to be an intimate picture of the ones who are involved in this sect and of the infinite human capacity of "fabricating" faith and seeking for some sense in the horrifying experience of death.