Philippe Garrel
Mathieu is making a film based on his own life in which he plays the leading role. To the tremendous disgust of his actress wife Jeanne, he hires another woman, Minouchette, to play her part. Jealousy and the complications of combining their personal and professional lives cause the couple to separate.