Philippe Garrel
Gérard and Marianne share a summer house with another couple of friends. Sentimental tensions lead both to question themselves on the nature of love. Gérard would like to have a child with Marianne, but she already has one from a former relationship and would prefer to wait. One day, Marianne leaves Gérard, and he starts going out with another woman. Some time later, Marianne returns and they strike up a new life together marked by drug addiction.