Philippe Garrel
May ?68. A real battle breaks out between the police and groups of demonstrators in the streets of Paris amid smoke and the sound of sirens. Young François, a poet and consciencious objector, and his friends participate actively in the revolt, convinced that the revolution is possible. After the riots, their hopes of changing the system fade as they enter a period of disillusion buffered by opium.