Henry King
Ramona, a half-Indian girl raised by a white family in California, falls in love with the young son of the household, only to leave him when his mother objects to mixed races. Instead, she marries an Indian, Alessandro. Their marriage comes to a tragic end when Alessandro is shot by a farmer who thinks he?s stolen a horse which he had in fact only borrowed to go and get help for his sick daughter.