Scottish inventor Robert Fulton arrives in the New York of 1807 with the intention of building a steamboat bringing faster transport. Everyone mocks him, with the exception of beautiful landlady Pat O'Day, who offers him a roof over his head and financial help. Unamused by the situation, Pat's boyfriend Charles Browne shares the fear felt by most of the sailors in the region that Fulton's steamboat will put him out of business.