Henry King
In 1912, Woodrow Wilson, head of Princeton University, is elected Governor of New Jersey. He is so successful in the position that he soon becomes President of the United States. When World War I breaks out in Europe, Wilson maintains neutrality, but during his second term in office he finds it impossible to maintain his stance and enters the war in April 1917. Deeply disturbed by the mounting casualties, Wilson conceives the League of Nations, although the isolationist Congress refuses to permit America to join the organisation.