The life of Hod Stillwell, a fisherman, changes when his social worker girlfriend Ann obliges him to take in an orphan, Donny Mitchell, who, after being placed in a foster home, has landed himself in trouble and been caught stealing. Stillwell befriends the boy with the help of fellow fisherman Joe Sanger and ends up adopting him.