Henry King
During the Italian Renaissance, ambitious courtier Andrea Orsini is sent by the scheming Cesare Borgia to infiltrate a city-state in preparation for his taking it over. The city is ruled by the kindly Count Varano, who has a much younger wife named Camilla. Orsini falls in love with her and can?t bring himself to betray them. Cesare attacks the city and Count Varano is killed. Turning against the Borgias, Andrea is tortured and humiliated before escaping to defeat Borgia's army and marry the Countess.