Henry King
Returning to Jerusalem after saving Uriah's life in an attack, King David learns that Bathsheba, the woman he sees taking a bath in the next door house, is the same man?s wife. They soon become lovers. When rains cease and starvation sets in, David believes that God is punishing him for his sins. Bathsheba tells him she?s pregnant with his child and will be stoned to death as an adulteress. King David sends Uriah to war in the hope that he will be killed.