Henry King
Gossip columnist and aspiring novelist Sheilah Graham meets Scott Fitzgerald during his latter days as a Hollywood screenwriter. Deep in debt due to his wife's stay in a mental hospital and his daughter's private school tuition, Fitzgerald takes a job writing film scripts to pay the bills while he attempts to complete another novel to re-establish his position as one of the important American authors of his century. Graham becomes Fitzgerald's aide and inspiration.