Henry King
In the 20s, the wealthy but seriously disturbed Nicole marries her psychiatrist, Dick Diver. Together, they live in her house on the Riviera where they lead an intense social life as the doctor starts losing his analytical skills and intellectual capacity. While Nicole grows stronger, the doctor becomes totally dependent upon her emotionally and financially. Nicole asks Dick for a divorce so that she can marry her lover.