Aging schoolteacher Nora Trinell is waiting to meet presidential candidate Dewey Roberts. As she waits, she drifts back to the time when the young Dewey was her pupil in 1916 and had a crush on her. She pays him special attention and encourages him to pursue his dreams. However, on learning that Nora is married to her fellow teacher, Dan Hopkins, the boy becomes jealous. Dan joins the Canadian forces as they enter World War I and is killed in battle.