In the Mexico of 1994, Mariano, a tormented teenager, has decided to take his own life, but not before first of all recording himself on video explaining his reasons for doing so. The result is a nostalgic, moving portrayal of the soul of a young boy seeking redemption for a family tragedy sparked by himself years earlier.