In 16th-century Spain, the daughter of a nobleman from Avila, Teresa de Cepeda y Ahumada, refuses to accept her role as a woman in a man?s world: she doesn?t want to be a mere wife and mother. She feels that there must be more. She wants to write, read and learn. She enters a convent, searching for the ?something? she needs so badly. But her disappointment couldn?t be greater: the convent walls conceal exactly the same materialism and frivolity she is trying to escape. She decides to set out on a crusade of prayer and sacrifice initially earning her the label of rebel and lunatic, before going on to become a leader, and finally, a saint.