The Rivero family sets out on its summer holidays. Luis heads with his wife and two sons for San Sebastian, leaving his only daughter, Ana, in Madrid with his father. Ana is studying for a public entrance competition and decides to stay in the capital to get as far ahead as she can with her studies and be near her grandfather, Ricardo, who has been put into a home for the summer. In the home, Ricardo makes a new friend with his roommate, Andres. Together, they recall their youth, giving rise to tender, amusing scenes. But Ricardo is increasingly affected by Alzheimer?s Disease.