Anna dreams of making it as an actress. Without telling her wealthy family, she moves to Copenhagen to pursue her secret ambition. But fate has other things in store for her. She falls pregnant and has a baby girl. Although she struggles to give her daughter a good start in life, she ultimately fails to combine her dream of acting with a safe and loving environment for her child, culminating in a desperate act with fatal consequences for mother and daughter alike.