Thousands of families still live beneath the statue of Buddha destroyed by the Taliban. Baktay, a six-year-old Afghan girl, is goaded into going to school by their neighbours' son who reads the alphabets in front of their cave. On her way to school, she is harassed by boys playing games cruelly mimicking their violent society. The boys want to stone Baktay or destroy her like the Buddha or shoot her like the Americans do in the labyrinth of caves. Will Baktay be able to overcome these obstacles in order to learn the alphabets of her mother tongue?