Haditha (Iraq), November 19th 2005. Iraqi insurgents bomb a convoy of US Marines, resulting in the death of their most popular officer. Enraged by this loss, his young Marine buddies carry out a brutal retaliation. Their violent house-searches lead to the massacre of 24 people, many of whom are women and children - tragic casualties of a war they cannot control. The Marines too are victims, attacked, wounded, and forced to respond in the way they have been trained. But when events occur at great speed and under extreme stress, can Marines in the line of fire be accused of murder?