A maid-in-waiting hangs herself within the palace walls. However, while performing the autopsy, imperial medic Chun-ryung suspects murder and starts an investigation. With a taste for justice and full of wisdom, Chun-ryung bravely uncovers the deceptions. But she is soon confronted with a hidden past kept secret by those with far more power than she could ever imagine.