Twenty thousand years ago, the earth was a marvellous and danger-packed prehistoric world. The Ice Age started at around that time. The most unlikely herd of the moment was also taking shape: a headstrong mammoth called Manfred; a particulary loafing sloth called Sid, a sinister saber-toothed tiger named Diego and an acorn-mad squirrel known as Scrat. This misfit quartet is unexpectedly launched into an exciting adventure to return a human child to its parents, becoming the first heroes in the world.