Set in a working-class neighbourhood by the Los Angeles River, The Blue Hour is composed of four stories examining the everyday lives of the inhabitants in one of the lesser-known Los Angeles districts. A Mexican graffiti artist paints a mural on the river, an Armenian camera repairman attempts to communicate with his grief-striken wife after the death of their daughter, a blues guitarist tries to make contact with a mysterious voice outside his hotel room and an aging English pensioner spends his days preparing for lunch by his wife?s grave. Four stories tied to the Los Angeles River, exploring the delicate ties between strangers who rarely communicate yet share brief moments of connection.