Darling is a dark comedy about young obnoxious upper class, ordinary folks and the condition of life in the Stockholm of the 2000s. Beautiful and self-absorbed Eva engages in a banal affair that becomes the starting point of a slow but relentless descent down to the life of ordinary people and a surprising, but doomed friendship with an unemployed, 61-year-old engineer.