Talk to Me is the real-life story of Ralph Waldo ?Petey? Green, an ex-con who talked his way into becoming an iconic radio personality in the Washington DC of the 60s. Sparked by both the era?s vibrant soul music and exploding social consciousness, Petey actively stirs up controversy at a white-owned radio station. Relying on his producer and friend Dewey Hughes to mediate and guide his career, Petey?s unprecedented on-air style gave voice and spirit to the community during an exciting and turbulent period in American history.