A 6-episode TV miniseries, Forestillinger is about love; not only love for a partner but also love for a daughter, a father or a friend. It revolves around Marko, the charismatic stage director who revolutionised Danish theatre in the 1990s. Each episode has its own independent protagonist. Jakob's episode is about the abrupt awakening from the giddiness of falling in love, Tanja's is about leaving the man she loves, Katrin's is about being noticed and loved for what she is, Eva's is about wanting to resurrect her family, Jens' is about disappointing his best friend, and Marko's is about the demonic effects of becoming your very own project. The central plot not only endeavours to reveal the truth about Marko, but also the influence he has on those around him.