A young French-Kurdish woman meets two NYU Film students, guided by a Kurdish TV celebrity as they screen Charlie Chaplin films in remote villages, and a Kurdish journalist fighting for women's rights, ultimately bringing them together on a quest to find her mother's village, destroyed during the Anfal Genocide.