Czechoslovakian secretary Anna Svoboda works for Karl Marek, a government official just back from a diplomatic assignment in Washington DC. The gifts he brings (make-up and a beautiful evening gown) leave her shocked and wondering if he has gone over to the other side. Reporting her fears to Anton Novotny, Karl?s supervisor, she is summoned by Emil Dadak, Head of the Secret Police, who instructs her to befriend Marek and report any dubious activities.